وب سایت دبیرخانه هیت عالی نظارت بر سازمانهای صنفی

پرینت

ملی کردن ظرفیت استانی با برندسازی و تشکیل میزتخصصی،حرفه ای در استان‌ها

معاون امور اقتصادی و بازرگانی:برند سازی ظرفیت استانی را ملی و ظرفیت ملی را بین المللی می کند و امیدوارم همه استان ها این مهم را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن یونس سینکی چهارشنبه در نشست تخصصی با روسای ادارات تابعه سازمان صمت در استان کرمانشاه از تشکیل میزهای حرفه ای- تخصصی استان ها در معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این میز های حرفه ای امکان بهره گیری از ظرفیت ها در همه استان ها را فراهم می کند و فرصت برای تصمیم سازی و بهره گیری از ظرفیت های بالقوه نیز ایجاد خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع توسعه یافتگی در رفتار حوزه بازرگانی امروز جهان اشاره کرد و گفت: نمی توان این نکته را نادیده گرفت  و به اعتبار تعاریف منطقه ای مقابل توسعه ناوگان توزیع ایستاد.

این مسئول افزود: فروشگاه های زنجیره ای یافته های امروزین این نظام است و حضورشان شبکه سنتی را متاثر می کند.

به گفته معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، لازم است برای رفع مشکلات شبکه سنتی چاره ای اندیشمنده شود.

 سینکی اضافه کرد: تجارت الکترونیک رشدی فراوان را تجربه کرده و طبق آمار در سال ۱۳۹۶ برابر ۱۱۰ هزار میلیارد تومان پول در تجارت الکترونیک جابجا شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: سهم صنعت، معدن و  تجارت از تولید ناخالص داخلی ۴۱ درصد است و همین امر ضرورت توجه به این حوزه را بیش از پیش آشکار می کند.

وی که در سومین روز سفر استانی اش، در کرمانشاه حضور دارد، به همکارانش در این استان توصیه کرد تلاش برای برندسازی در این استان را در دستور کار قرار دهند.

سینکی گفت: با توجه به موقعیت استان و نرخ بالای بیکاری، لازم است این استان، اقدامات لازم برای داشتن یک برند ویژه را در دستور کار قرار دهد.  

وی افزود: برند سازی ظرفیت استانی را ملی و ظرفیت ملی را بین المللی می کند و امیدوارم همه استان ها این مهم را در دستور کار قرار دهند.

این مسئول همچنین در خصوص ضرورت مبارزه با قاچاق تاکید کرد : ماهیت مبارزه با قاچاق امنیتی نیست و لازم است برخورد حرفه ای در این حوزه صورت گیرد.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از همکارانش خواست در این بخش پیشنهاداتی را برای برخورد حرفه ای با قاچاق ارائه دهند.

در این نشست روسای سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کرمانشاه مشکلات خود را طرح کردند و با تبیین ویژگی های خاص استان کرمانشاه شرایط برای توسعه و رونق در این استان را توضیح دادند.